12/11/10

BAD DAY

 Assalamualikum kawan-kawan...(dengan emosi yg x stabil)
huhuhu...mengeluh sangat-sangat....
kelmarin ingat boleh jadi hari paling seronok sebeb dapat balik kampung...
tapi semua 2 bertukar jadi pekara paling sangat2 cilake...(sori kasar ckit)...
sebab perlu rasanya saya rasa sgt2 marah..anda nilai sendiri sama ada saya perlu marah sangat2 atau x...

kejadian 1...
masa naik bas...entah orang mana lah akhlak sangat lah pengotor....
siap buang benda x patut kat kerusi aqu 2...
sabau jew lah...pengotor kot..(kahak) buang2 mcm 2...
aduiayi sedeh betol aqu...
dah larr aqu xda tisu waktu 2...nasib baiklah ada kertas2 resit...aqu kesat guna kertas-kertas 2..
bayangkalan kalau x kesat..boleh muntah hijau aqu dok kat situ..x selesa kot..dah larr nak duduk kat situ sampai 8 jam...ok..dah selesai benda 2..aqu ingat perjalanan ok lah kan...x sangka stuck kat BJ selama sejam lebih sebab semata-mata nak tunggggu 2 org lagi penumpang yg x sampai-sampai lagi untuk pengetahuan korang semua aqu naik bas dari HENTIAN KAJANG yerr..semua 2 sungguh x munasabah betol...sebab nak 2ggu 2orang jew 1 bas stuck kat BJ 1 jam lebih...ok2..xper aqu boleh sabar lagi kan...orang2 bas 2 pandai amik ati kami pasang movie Avatar..suruh kami duduk diam-diam dalam bas...(termakan lah jugak)
ok dah sampai Peneng sekali lagi aqu diuji...bas tetiba jew berhenti tepi jalan ingat ke 10 minit jew..tapi hampir2 30 minit lebih kot...yang x leh tahan..kami kene tukar bas..naik bas lain...memang mendera jiwa aqu lah...dengan beg aqu 3 yang kiri kanan aqu pegang..belum masuk beg roda kat bawah kene angkat masukkan kat bas baru...(bas buruk)..huhuhuhu,...very the sedeh...tapi xper 2 semua dugaan jew...kalau kita sabar ada ganjaranya kan...:)



Kejadian 2...

sesudah keluar jew dari higway...aqu mesej lah kakak aqu...dtg amik aqu kat shahap perdana...
turun jew bas aqu bergegas tarik beg aqu nak cepat2 g kat kakak aqu..sebab kereta x leh park merata2...
ok fine...kakak aqu dh 2ggu...kat hujung situ..aqu memang nampak..aqu jalan g kat kakak aqu...
dia bawak kereta AYAH aqu kot...ok..dia bukakan bonet kerta aqu masukkan lah beg roda aqu...tutup-tutup jew bonet kereta "BOMMMM" someone pnyer bontot kereta langgar tepi kereta bapak aqu...siot...BENGANG giler aqu...korang bayangkanlah...KERETA BAPAK aqu kot...aqu tetiba dengan perasaan yang betul2 DAMM waktu 2 jerkah pompuan C*** 2..siot arrr u tau niw kereta bapak saya pnyer lah..mata u letak kat mana???masa undur kereta x reti tengok kiri kanan depan belakang dulu kerr???
korang bayangkan lah agak2 berapa nak repair kekemekan kereta 2???kalau kereta buatan malaysia aqu boleh terima ag xder lah mahal sangat nak keluarkan duit repair...tapi 2 kereta mercs lah T__T...sian bapak aqu...mau2 1000 kot nak baik kekemekan 2...walau impak langgar 2 x lah teruk sgt2 tapi jenis kereta memahalkan repair...yang bengang sgt2..pompuan 2 suruh bapak aqu kelim insurans tanpa nak bagi seposen pon ganti rugi...very the rude pompuan 2...ayoyoyo...
ok xper...bapak aqu xder lah marah2 atau salah-salahkan kami...(aqu marah-marah pompuan 2 sebab nak tunjuk aqu niw akhlak buruk ker hape..tapi korang bayangkan hot kot..korang baru sampai jauh-jauh tetiba benda jadi mcm 2 pulak...)


P/S:kepada org melayu yang mulut macam longkang tepi jalan yg busuk 2...jagalah sikit sopan santun yerr..kalau kene kat batang idung sniri baru anda tau apa perasaan nyer yerrr...anda x payah nak buruk-burukan BANGSA sendiri...inilah sebab orang Melayu x berapa nak maju..menteliti org2 dia yg suka jatuhkan org lain..dan lebih suka tengok dr jauh org melayu lain jatuh...nilah beza org melayu dgn org jepun...TAPI aqu tau bukan semua org Melayu mcm 2...sebahgian sahaja ja yang rosakkan susu sebelanga...RENUNGKAN2 & SELAMAT BERAMAL...( ^ ^)

Wasalam...

10/11/10

~TAMMAT~

kawan2 saya dah habis exam....!!!
MySpace
perlu kerr saya rasa hepi????ok lah hepi dan lega larr juga tanggungjawab 2 semua dh selesaikan...
TAPI walaupun  saya dah abis exam saya rasa mcm x puas hati lah....
rasa mcm nak ulang balik jew semua exam yang dh selesai 2...huk3...bnyk yg saya x yakin dengan apa yg sy jawab...xper lah semua dah selesaikan...apa pon tunggu jew lah RESULT nyer nanti ya...sama ada segempak dengan apa yg saya usahakan...hahahhaha....
MySpace





tinggal jam-jam terakhir kat ukm niw rasa cam sedeh pon ada..gembira ada...berat hati ada...nyampah ada..
semuanya lah ada...kah3....
dah muak dah duduk kat UKM niw...hahahhaha....
x sabar rasanya nak balik kampung besok...pagi2 dah bertolak...awal bertolak awalah sampai...
tapi jgn bas 2 wat hal sudahlah yerr...
kawan-kawan yang nak berolak balik besok hati-hati ya...
jaga diri masing-masing2 sepanjang cuti sem niw...


P/S: kepada rakan-rakan baik ku...HANA ISMAIL,SHA SHU SHEN,ANNA SHIZUKA,FIYDA,AMMAR,JA,KZ dan yang lain2...will miss korang...
take care n jumpa lagi SEM 2 sesi 2011/2012...kenang daku dalam doamu...ececeh2...hahahhahaha...
MySpace







sebelum tamatkan entri nie meh layan lagu niw...suka bangat lagu niw...
Lewat semesta by randy pangalila...
tapi kan nape video klip dia mcm x paham jew...konpius sebentar disitu...





oklah...nak sambung kemas2 beg niw...enjoy cuti sem yerr kawan2...






9/11/10

SINGLE ITU INDAH...

~USAH RISAU JIKA DIRI BELUM B'PUNYA..mungkin Allah ingin bagi ketenangan dulu buat anda untuk terus melangkah menggapai cita.


Resah.Gelisah.Seraut wajah termenung jauh."Orang lain semua dah kahwin,tinggal aku sorang saja".Sekeping hati bermonolog.Monolog itu disusuli tujahan prasangka."Aku x cantik ke?" "Aku kurang bergaya ke?" "Ataupun pasal gaji aku tak seberapa?" "Aku tak pandai meng'ayat' agaknya".

Mungkin begitulah kerisauan yang memberat di minda muda mudi yang belum berpunya.Rasa rendah diru,stress dan gejolak rasa ingin memiliki membuatkan mereka berusaha memenangi hati dan memiliki seseorang tanpa mengenal batas halal dan haram.Yang penting,dapat.

Pilu hati ini melihat remaja yang merana kerana cinta.Pilu kerana walaupun mereka sudah merasai peritnya penangan cinta dusta,mereka masih tak mampu mengarah diri mencari cinta hakiki.Tidak serik-serik lagi.Diri diperhamba menagih cinta sementara hingga berkonflik dengan Pencipta cinta.Semua batasan-Nya diredah segala.Tak kenal dosa pahala.

Oh,remaja!

Cinta sebelum kahwin itu hanya menjerumus ke lembah dosa dan zina.Jika mampu bertahan ke jinjang pelamin sekalipun,percayalah bahawa rumah tangga itu takkan berkat.Apa tidaknya,asasnya dibina daripada dosa dan maksiat.

Mana mungkin dapat menegakkan tiang taqwa yang utuh kecuali dinaik taraf dengan taubat.Rumah tangga akan menjadi tawar dan hambar.Semuanya dah dirasa dan terbiasa,nak rasa nikmatnya apa lagi?Anak-anak menjadi mangsa.Terimalah ia sebagai hukuman di dunia.Amat pedih.Namun,terlalu sedikit berbanding pedihnya hukuman abadi di negeri sana.

Kuhembus nasihat ini kepadamu hai remaja tanda sayangku tak terhingga.Bagi para gadis yang belum berpunya,andalah pilihan-pilihan Allah untuk masih mekar terpelihara sehingga tiba pula giliran anda mendapat seruan,yakinlah.

Jangan risau jika masih belum berpunya kerana mungkin Allah ingin bagi ketenangan dulu buat anda untuk terus melangkah menggapai cita-cita.Usah peningkan kepala.Dia menguji anda sedikit masa lagi.

Begitu juga buat pemuda yang belum berpunya," first thing first".Utamakan yang lebih penting daripada apa yang penting.Kenali prioriti anda sekarang.Jika memang dah sampai saat nak memiliki,tabahlah dan teruskan berusaha.Ingat,pastikan waktu nak berusaha tu anda memang dah betul-betul mampu dan bersedia.

Memiliki seorang isteri solehah ibarat memiliki dunia dan seisinya.Sudah tentu jalan untuk mendapatkan sesuatu yang istimewa amat berliku dan banyak cabaran.Jangan putus asa.Rasa mulialah dengan usaha yang dicurahkan walaupun pinangan pernah ditolak.Usah rasa malu dan terhina kerana Allah menilai setiap usaha selagi berjalan di landasan-Nya.Teruskan berusaha!

Ingat,usaha yang Allah  redha sahaja.Bagaimana?Dengan sms siang malam?Atau bergayut di telefon memanjang?Atau ajak keluar,belanja makan?Begitukah?

Berusahalah menyediakan diri dan pikatlah ibu bapanya terlebih dahulu,itu tips memikat wanita solehah dan beriman.Seabik-baiknya gunakan orang perantaraan untuk lebih menjaga warak dan iman.

Seringkali,seseorang mencari kekasih ibarat dia mendaki gunung yang tinggi.Pepohon berduri sanggup diredah,curam dan jurang sabar ditempuh.Namun,apabila dia memilikinya,didapati insan yang dikejar itu dedaunan kering cuma.Begitulah perumpamaan sia-sianya usaha yang tak disalur dengan suluhan petunjuk al-Quran dan Sunnah.

Beringatlah,urusan jodoh tak ke mana.Sudah sedia tercatat seungkap nama di Loh Mahfuz untuk kita.Ianya urusan yang pasti.Apa yang tak pasti,sama ada kita mendapatkannya cara mulia atau sebaliknya.Wallahu'alam...






P/S~sebenarnya entri niw ada kene mengena ngn aqu sekarang ka????hahahahha...ah...itu yang kita x tau 2....dalam hati hnya Allah yang tahu...ececeh...saja jew tau...
jadi jangan wisau yerr kawan2 jika anda masih belum berpunya...bukan anda x layak mcm yg lain..tapi belum sampai masanya kan3!!hahahahahah....
anyway Percayalah dengan Qa'da & Qadar...semuanya ada hikmah...kita mampu merancang tapi ALLAH yang menetntukan segalanya....

entri niw bersumber dr pacebuk yerr...saya hanya menyampaikan kepada anda2 yg membaca..itu pun kalau anda bacalah...kehkehkeh...


MySpace




Terdapat ralat dalam alat ini